Ασφαλής οδήγηση

ασφαλής οδήγηση

Ασφαλής οδήγηση με αυτοκινούμενο

Ασφαλής οδήγηση και φόρτωση αυτοκινούμενου

Τα σημαντικότερα στοιχεία, τα οποία χρειάζεται ένας συνειδητοποιημένος οδηγός αυτοκινουμένου για την ασφαλή μεταφορά του, είναι τέσσερα: Ζυγαριά, μέτρο, αριθμομηχανή και λίγο χρόνο. Με αυτά μπορεί να ελέγξει την σωστή φόρτωση του αυτοκινουμένου.
Οι αποθηκευτικοί χώροι σε ένα αυτοκινούμενο ποικίλουν ανάλογα με τον τύπο , την διαρρύθμιση και τις ιδιομορφίες του κάθε μοντέλου. Έτσι η φόρτωση κάθε μοντέλου διαφέρει ανάλογα με το τύπο.
Συγκεκριμένα σε οχήματα με εμπρόσθια κίνηση, ένας λάθος τρόπος φόρτωσης, θα μπορούσε να δυσκολέψει την κίνηση στους τροχούς, τους άξονες και τις ρόδες, καθώς και γενικότερα στο αυτοκινούμενο σαν κατασκευή. Αποτέλεσμα αυτών, είναι να επηρεάζεται η οδική συμπεριφορά καθώς και η σταθερότητα του οχήματος. Επίσης μια υπερφόρτωση, επειδή επηρεάζει τη συμπεριφορά των ελαστικών, μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφικές συνέπειες για τον οδηγό. Για παράδειγμα σε περίπτωση λάστιχου, με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα και με τον παράγοντα τόσο των 3.5 Τόνων όσο και του ύψους του, εύκολα μπορεί να ανατραπεί. Είναι λοιπόν σημαντικό για πολλούς λόγους η φόρτωση του αυτοκινουμένου να γίνεται με συγκεκριμένα κριτήρια και με σωστό τρόπο, για να είναι η ασφάλεια και η σιγουριά στην οδήγηση μόνιμος σύντροφος του οδηγού και των επιβαινόντων.
Σε περίπτωση ατυχήματος τα προβλήματα που προκύπτουν είναι πολυάριθμα και πολύπλοκα. Η ασφαλιστική εταιρία δεν καλύπτει τις ζημίες, καταθέτει αγωγή εναντίον σας για υπαίτια πρόκληση ατυχήματος και σωματικών βλαβών τρίτων, κυρώσεις από την αστυνομία και τις αρμόδιες αρχές για παράβαση του κ.ο.κ. και μια σειρά διαδικασιών επιβαρυντικών αποκλειστικά για εσάς. Σε περίπτωση ελέγχου του βάρους του οχήματος και του τρόπου φόρτωσης από αστυνομία στο εξωτερικό, σύμφωνα με τον έκαστο κ.ο.κ. μπορούν να ακινητοποιήσουν το όχημα, να προβούν σε διοικητικά πρόστιμα της τάξεως των 3.000 €, σε αυτόφωρη κράτηση, παρακράτηση του οχήματος κτλ. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο ωφέλιμο φορτίο φόρτωσης και στον τρόπος φόρτωσης όπως και στα ζυγολόγια του αυτοκινουμένου.
Ιδιαίτερη προσοχή χρίζει και ο τομέας των επιβατών μέσα στο αυτοκινούμενο. Δεν είναι λίγες οι φορές που σε ένα αυτοκινούμενο με προβλεπόμενες 4 θέσεις επιβατών βλέπουμε να κάθονται 6 η’ 7 άτομα μέσα σ’ αυτό. Σίγουρα ένα αυτοκινούμενο δεν αποτελεί ούτε λεωφορείο μεταφοράς επιβατών, ούτε φορτηγό μεταφοράς αντικειμένων, καθώς μια τέτοια κατασκευή επηρεάζεται σε όλους τους σημαντικούς μηχανισμούς του, ηλεκτρολογικά καλώδια, αγωγούς υγραερίων, σωλήνες τροφοδοσίας νερού κτλ.